3P Muzik Malaysia Terbentuk, Aris Ariwatan Presiden

Advertisements


BUALNEWS.COM — Persatuan Pencipta Pelaku dan Penerbit (3P)  Muzik Malaysia, Kamis (15/06/2023) dikukuhkan. Kegiatan diikuti oleh sejumlah artis Rock papan atas Malaysia.

Presiden  Persatuan Pencipta Pelaku dan Penerbit (3P)  Muzik Malaysia, Aris Ariwatan mengatakan kegiatan Showcase Realiti dan Fantasi Pelancaran 3P Muzik Malaysia bertujuan untuk menghimpun dan memperjuangkan apa yang menjadi harta intelektual dan arah tujuan muzik Malaysia.

“Kegiatan ini penting buat melihat masa depan muzik kita dan melindungi hak-hak dan kewajiban serta  memperhatikan nasib kesejahteraan para insan pencipta. pelaku dan penerbit (3P) ,” ungkapnya.

Tampak hadir sejumlah arrtis yaitu Wom UG14, Bagio Dramasutra, Azura Aziz, Poey Stings dan sejumlah nama lainnya. Acara selain diisi pernyataan sikap dan melahirkan beberapa kesepakatan organisasi juga disini sumbangan amal ditujukan buat para artis, pencipta dan peneebit yang saat ini lagi sakit.

“Alhamdulilah acara amal dan showcase Realiti dan Fantasi Pelancaran 3P Muzik Malaysia berjalan dengan lancar dan mendapat sambutan luar biasa dari,” ungkap Poey Stings sebagai pengagas pertemuan didampingi istri. Acara ditutup dengan  sumbangan lagu penyanyi oleh Bagio Dramasutra, Azura Aziz, Poey Stings dan Aris Ariwatan serta foto bersama. ***

Editor: Wadami

Baca Juga :  Sekjend PIPSM dan Poey Stings Temu Ramah Bupati Bengkalis: Siap Hadiri Pelepasan KKN IAITF Dumai

You May Also Like

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *